Jessica Engström

Utbildning dag 5

Ja utbildningen idag då! Det är alltså den 3:de helgen som vi har utbildningen och nu i morgon är sista dagen. Sist vi sågs var i April, så det var otroligt kul att träffa alla igen! Började dagen med lite prat om sommaren, jobb och privatliv, sen blev det så klart fika! På bosön finns det en sak som är som en regel, det är att man alltid äter haha! Efter första fikat gick vi ner till simhallen för att träna lite motstånd i vatten och känna själva hur det var i olika positioner. Om du tänker att du skjuter ut från kanten i en pil (stream line). Om du har händerna raka skapas ett mindre motstånd vilket gör det lätt att ta sig fram i vattnet! Sen skulle vi prova böja på fingrarna så det skapas mer motstånd, vilket gör att det går långsammare. Så små detaljer på kroppen kan göra ett större motstånd. Det vi gjorde idag var alltså kroppskontroll! Senare pratade vi och gjorde olika vändningar i frisim, ryggsim, bröstsim och fjäril. Hur vi stegvis kan lära ut vändningar till barnen! Efter 2 timmar i vattnet av skratt och roliga upptäckter blev det gott med lunch! Efter det pratade vi lite mer om vändningar och uppgifter till i morgon. Sen kom vår andra kursledare in och prata om kommuntikationer och barns utvecklingsfaser. I mellan dem var så klart fika!!
 
Kommunikationer så pratade vi om föräldrar kontakten och hur man ska prata med barn som en ledare och på deras nivå. Ganska intressant i egentligen hur vuxna/barn ser på en i olika lägen! Om jag är i simhallen så är jag ledare, inge snack om saken, alla föräldrar kommer till mig som ledare och frågar saker, medans ute med kompisar är jag verkligen inte sån som tar mycket plats!
 
Barns utveckling tycker jag är svår, vi fick en uppgift två och två som vi skulle diskutera. Uppgiften var att berätta hur vi skulle se till att alla barn fick den utmaning de behövde i en grupp där alla är olika och är på olika nivåer. Väldigt svårt faktiskt!
I morgon väntas prat om ledarskap och ett prov på allt! Önska mig lycka till :) 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback